معرفی و خواص روغن آفتابگردان

خواص روغن آفتابگردان

روغن آفتابگردان یکی از روغن‌های گیاهی محبوب است که در بسیاری از کشورها به عنوان روغن اصلی و مهم برای پخت و پز استفاده میشه.

تو این مقاله میخوایم چند نکته جالب و جدید در موردش بگیم که شاید براتون جالب باشه!

دقت کنید که خواصی که در ادامه گفته میشه، مربوط به روغن های که تصفیه نشده هستش که با روش پرس سرد تهیه شدن.

 

1. روغن آفتابگردون، محبوب ترین روغن گیاهی

روغن آفتابگردان، نسبت به روغن‌های گیاهی دیگه مثل روغن کنجد، روغن کانولا ( کلزا ) و... بیشتر مورد استفاده قرار میگیره. این محبوبیت بالا بخاطر عطر و رنگ نسبتا پایینش و البته قیمت مناسبش هست که اون رو تبدیل به یه روغن پرطرفدار برای پخت و پز روزمره کرده.

 

2. آفتابگردان، منبع عالی ویتامین E

روغن آفتابگردان منبع عالی ویتامین E هستش که یک آنتی‌اکسیدان قویه و میتونه در جلوگیری از سرطان موثر باشه. برای مثال، همچنین میتونه به پیشگیری از بیماری‌هایی مثل بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری آلزایمر کمک کنه.

 

3. کاربردهای غذایی و غیرغذایی

روغن آفتابگردان میتونه در انواع غذاها مثل سالاد، سوپ و غذاهای پخته شده استفاده بشه. اما این روغن در صنایع دیگه ای مثل دارویی و بهداشتی هم کاربرد داره. مثلا در تولید صابون، لوسیون، کرم و محصولات آرایشی استفاده میشه.

 

4. تاثیرات مثبت روغن آفتابگردان روی پوست

روغن آفتابگردون به دلیل داشتن ویتامین E غنی و اسیدهای چرب نامتشکل، میتونه برای سلامت پوست مفید باشه. مصرف این روغن میتونه به کاهش التهاب پوست، جلوگیری از پیری پوست و بهبود رنگ پوست ( روشنایی پوست ) کمک کنه. البته همه این ها در صورتی هستش که به این روغن حساسیت نداشته باشید و به اندازه مصرف بشه.

 

5. تولید مواد خوراکی

معمولا پشت بسته بندی مواد غذایی در بخش ترکیبات، روغن گیاهی رو زیاد میبینیم.

برای تولید مواد خوراکی مثل پفک، چیپس و بیسکوییت و بسیاری از کنسروها، از روغن آفتابگردون استفاده میشه.

همونطوری که ببالاتر اشاره کردیم، بخاطر طعم ملایم و خفیفی که داره، میتونه در تولید انواع مواد خوراکی به عنوان یک منبع چربی استفاده بشه.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش