روغن زیتون بکر و فرابکر چیست؟

 

تفاوت روغن زیتون بکر و فرا بکر چیست؟

 

روغن زیتون از اون محصولاتی هستش که تقریبا همه ایرانی ها دوستش دارن و با فکرکردن بهش یاد عطر و بوی بازارهای خوش عطر و رنگی شمال میافتن.

این روغن ارزشمند میتونه به کنترل دیابت و چربی خون کمک کنه و ناراحتی های گوارشی رو برطرف کنه.

درواقع روغن زیتون یکی از پر خاصیت ترین و محبوب ترین روغن های گیاهی بین مردم ایران و حتی دنیا هستش که به طور کلی در ۲ حالت فرابکر و بکر تولید میشه و تو این مقاله می خوایم درموردش صحبت کنیم.

 

روغن زیتون فرابکر یا با بو چیست؟

این روغن خالص ترین نوع روغن زیتون هستش که غلظت و عطر و طعم فوق العاده ای داره. دقیقا همون عطر و بویی که توی بازار های شمال حس میکنیم.

برای روغن گیری از حجم مشخصی زیتون ( درشت ترین و درجه یک ترین نوع زیتون )، عملیات روغن گیری با دستگاه پرس سرد انجام میشه.

به روغن بدست اومده از سری اول که عطر و خواص کامل زیتون رو همراه خودش داره، فرابکر میگن.

برای مصرف درمانی و اگه طعم قوی زیتون رو دوست داشته باشید برای خوراکی عالیه.

 

نکته: روغن زیتون فرابکر بیشتر برای روی غذا و انواع سالاد مناسب هست و برای حفظ خواصش بهتره برای پخت و پز استفاده نشه و حرارت نبینه.

 

روغن زیتون بکر یا کم بو چیست؟

بعد از سری اول روغن گیری، زیتون ها هنوز قابلیت روغن گیری دارن.

اما به دلیل اینکه سری دوم هست و بخشی از طعم، عطر و خواصشون رو تو روغن گیری اول از دست. دادن، این سری روغن بدست اومده بوی کم تری داره و اصطلاحا بکر هستش.

روغن زیتون بکر به دلیل داشتن خواص، بوی متوسط و قیمت مناسب، محبوبیت بیشتری داره و همچنان کاربرد خوراکی و دارویی داره و برای ماساژ استفاده میشه.

 

روغن زیتون بدون بو چیست؟

این روغن زیتون همون روغن زیتون بکر هستش که توسط دستگاه مخصوص و گاهی اوقات با استفاده از حرارت تصفیه میشه که بوی اون گرفته میشه و تقریبا هیچ بو و خواص خوراکی نداره.

این روغن برای کسایی که عطر روغن زیتون رو نمیپسندن و همچنین سرخ کردن و حرارت دیدن مناسب هستش.

درواقع چون در حین تولید حرارت دیده و خاصیت اولیه رو از دست داده، هنگام سرخ شدن و پخت با حرارت بالا، تغییری در ساختارش رخ نمیده.

همچنین بخاطر اینکه خواص و عطر و بوش رو از دست داده، خاصیت درمانی نداره اما خیلی ها برای ماساژ ازش استفاده میکنن.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش