خواص و دانستنی های عرق نعنا

 

خواص عرق نعنا

 

عرق نعنای دو آتیشه چیست؟

از اونجا که ماده موثر در عرقیات گیاهی، اسانس و رایحه موجود در اون هستش، هرچقدر عرق گیاهی بوی بیشتری داشته باشه، یعنی اسانس بیشتری در مولکول های آب وجود داره و خواص درمانی بیشتری داره؛ بنابراین خاصیت ضد نفخ و ضد درد عرق نعنا های دو آتیشه به مراتب از انواع معمولی اون بیشتره.

 

طی فرآیند تبخیر و تقطیر، اسانس و رایحه گیاه داخل مولکول های آب نفوذ می کنه و در اصطلاح علمی، آب مقطر تولید می شه. این آب های معطر و مقطر علاوه بر طعم و رایحه خوبشون، خواصی هم برای بدن دارن.ما ایرانی ها معمولا فقط به مایعی که از گلبرگ های گل محمدی تهیه میشه گلاب میگیم و بقیه آب های معطر و مقطر رو با اسم {عرق گیاهی} یا {طبی} میشناسیم.

 

خواص عرق نعنا چیست؟

عرق نعنا. فقط حاوی رایحه نعناع ترکیب شده با آب است که خاصیت ضد نفخ، ضد درد و ضداسپاسم {گرفتگی} داره. از اونجا که همه ترکیب های نعنا وارد عرقش نمیشه، نباید همه خواص برگ نعنا رو به عرق نعنا هم نسبت داد؛ ولی مصرف این عرق گیاهی پس از غذا و برای رفع دل درد و نفخ یا هضم بهتر غذا مفید هستش.

 

آیا میزان مصرف مشخصی برای عرق نعناع وجود داره؟

نه؛ معمولا میزان استانداردی برای مصرف عرق های سنتی وجود نداره و با توجه به اینکه افراد با جنسیت، سن و شرایط مختلف ممکنه استفاده کنن، نمیشه حجم مشخصی رو درنظرگرفت.

البته میشه پیشنهاد کرد تا اگه نفخ و دل درد داشتین، حدود یک استکان در هر وعده مصرف کنید.

اگه بوی عرق نعنا زیاد باشه یا اصطلاحا دو آتیشه باشه، نصف استکان هم کافی هستش.

 

موارد منع مصرف نعنا چیست؟

فقط. افرادی که به خود گیاه نعنا حساسیت دارن و با خوردنش دچار واکنش های آلرژیک میشن نباید مصرف کنن.

نه تنها نعنا، بلکه هیچکدوم از محصولاتی که بر پایه نعنا تولید شدن رو نباید مصرف کنن.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش