تفاوت محصولات ارگانیک با طبیعی چیست؟

 

تفاوت محصولات ارگانیک و طبیعی

 

با توجه به اینکه در سال های اخیر بیشتر مردم به مصرف محصولات سالم و طبیعی روی آوردن، تنوع محصولات تولید شده هم تو این زمینه روز به روز در حال افزایشه.

اما توی بازار محصولات گیاهی، مثل هر بازار دیگه ای بعضی از تولید کننده ها دونسته یا ندونسته با استفاده از واژه هایی مثل ارگانیک یا معجون لاغری و... اطلاعات اشتباهی رو به مردم میدن که به صورت مستقیم با تغذیه و سلامتیشون ارتباط داره.

برای همین تو این مقاله تصمیم گرفتیم درمورد یکی از اصطلاحات رایج به نام "ارگانیک"  ( به انگلیسی organic ) صحبت کنیم که معمولا و اشتباها بجای واژه "طبیعی " استفاده میشه.

 

محصول ارگانیک چیست؟

طبق تعریف کتاب های مرجع و اساتید کشاورزی، محصولی ارگانیک هستش که:

۱- انسان در تولید اون دخالتی نکرده باشه و به صورت طبیعی رشد بکنه.

۲- حداقل از ۳ سال قبل از برداشت محصول، در خاک اون زمین هیچ ماده شیمیایی ( مثل کود شیمیایی ) یا آفت کش و سم استفاده نشده باشه.

۳- همچنین نیاز هست تا بعد از برداشت محصول در مرحله بسته بندی هیچ ماده ای مثل نگهدارنده بهش اضافه نشه.

 

پس با توجه به توضیحات حتی اگه محصولی بدون سم و مواد شیمیایی رشد کنه اما سال قبلش در خاک اون زمین از ماده شیمیایی استفاده شده باشه، اون گیاه ارگانیک نیست!

 

 

ارگانیک چیست؟

 

محصول طبیعی چیست؟

با توجه به توضیحات بالا، محصولات طبیعی یا گیاهی، محصولاتی هستن که صرفا منشا گیاهی دارن و در طبیعت رشد میکنن؛ اما ممکنه در تولید اونها از مواد شیمیایی استفاده شده باشه.

 

چگونه محصولات ارگانیک رو تشخیص بدم؟

تشخیص محصولات ارگانیک از روی ظاهر تقریبا غیر ممکنه؛ اما تولید کنندگان این کالاها معولا از برچسب ارگانیک استفاده میکنن و دارای گواهینامه یا شماره ثبت معتبر از نهادهای مرتبط کشور هستن.

با توجه به ارزشمند بودن و کمیاب بودن محصولات ارگانیک، بهتره بدونید که بیشتر محصولاتی که روی اونها عبارت یا برچسب organic خورده، تقلبی هستن.

اما در صورتی که از برند معتبری خرید میکنید یا به فروشنده اعتماد دارید، میتونید با خیال راحت خرید کنید.

 

آیا محصولات غیر ارگانیک ضرر دارن؟

مطمئنا اگه هر محصولی به صورت طبیعت واقعیش پرورش داده بشه بهتره؛ اما بخاطر تغییر سلیقه غذایی مردم و نیاز به تولید بیشتر، اکثر تولیدات کشاورزی نیاز به مراقبت های خاصی دارن که باعث میشن محصول از حالت ارگانیک خارج بشه.

اما در صورتی که مواد شیمیایی توسط کشاورز به اندازه و در زمان درست مصرف بشن، میشه گفت آسیبی برای بدن انسان نداره یا حداقل تاثیر رو میزاره.

 

آیا محصولات لاوندر ارگانیک هستن؟

ما به دلیل تنوع محصولات و اینکه دادن اطلاعات درست به شما برامون مهمه، سعی میکنیم از واژه ارگانیک استفاده نکنیم؛ مگر در محصولاتی که کاملا از روند تولیدش اطلاع داشته باشیم و بتونیم با اطمینان بگیم که ارگانیک هستن.

اما همچنان سعی میکنیم دمنوش های گیاهی، عرقیات و روغن های گیاهی رو از بهترین منابع تامین کنیم تا نهایت کیفیت رو داشته باشن.

 

ما خودمون هم از محصولات خودمون استفاده میکنیم:)

امیدواریم این مقاله بتونه کمکتون کنه تا با آگاهی بیشتر بهترین محصول رو انتخاب کنید.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش