روزانه چه مقدار روغن میتوانم مصرف کنم؟

روزانه چه مقدار روغن میتوانم مصرف کنم؟

در علم تغذیه و سبک زندگی سالم، در بسیاری از تصمیمات غذایی فقط کافیه از غریزه تون پیروی کنید.

بدن ما کاملا هوشمند و یه پزشک همراهه! مثلا وقتی که مزه شوری رو حس میکنید یا غذایی میخورید که چرب بودنش شمارو اذیت میکنه، بدنتون داره به صورت اتومات به شما هشدار میده که اون ماده غذایی بیش از اندازه داره وارد بدن میشه.

 

میزان مصرف روغن های خوراکی در روز چقدر است؟

به صورت کلی مصرف روغن های خوراکی بستگی به نیازهای شخصی و سلامتی هر فرد داره. با این حال، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) توصیه کرده که برای بزرگسالان بهترین میزان مصرف روزانه حدود یک تا دو قاشق غذاخوری (حدود 15 تا 30 میلی لیتر) روغن هستش.

همچنین برای داشتن یک رژیم غذایی سالم، بهتره از منابع مختلفی از گروه روغن‌ها و چربی‌ها استفاده کنید تا از مزایای مختلفی که هر نوع چربی داره بهره‌مند بشین.

 

آیا مصرف بیش از حد روغن ضرر داره؟

بله، مصرف بیش از حد هرماده غذایی از جمله روغن میتونه برای سلامتی مضر باشه. با اینکه روغن های طبیعی تهیه شده با پرس سرد یکی از بهترین روغن های دنیا هستن و حتی خودمون هم شمارو تشویق به استفاده از خانواده چربی ها میکنیم، مصرف زیادش میتونه منجر به افزایش وزن، افزایش سطح کلسترول بد، مشکلات گوارشی و سایر مشکلات سلامتی بشه.

 همونطور که پرهیز کردن زیادی و رژیم های لاغری میتونن به سیستم بدن آسیب برسونن، زیاده روی در خوردن هر چیزی هم میتونه به بدن عزیزتون آسیب بزنه. بنابراین، بهتره به میزان مصرف روغن توجه کنید و طبق نیاز روزمره و به طور عادی مصرف کنید.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش